Frågor och Svar

Många kunder har frågor om våra specifika tjänster. Här är några av de vanligaste frågorna.

Allmänna frågor

Hur får jag en offert?

Skriv bara in din information i räknaren så justeras din offert automatiskt.

Kommer jag att faktureras enligt offerten även om det visar sig att det går fortare att städa än beräknat?

Nej, du faktureras endast för den tid som din städare var hos dig.

Måste någon komma till mig innan jag bokar ett besök?

Nej, du kan få en offert och boka ditt besök online eller via telefon. Det tar ungefär en minut. Men om du vill träffa oss kommer vi gärna förbi.

Det enda undantaget är om du vill att vi städar när du inte är hemma, då behöver vi dina nycklar i förväg.

Är städutrustning inkluderad?

Städutrustning är alltid inkluderad. Vi kan självklart städa med din utrustning om du föredrar det.

Vad händer om jag inte är nöjd med städningen?

Kontakta oss omgående så vidtar vi åtgärder för att ställa det tillrätta. Din nöjdhet är garanterad! Du behöver endast kontakta oss inom 24 timmar efter besöket så städar vi om eller ger dig pengarna tillbaka.

Schemaläggningsfrågor

Kan jag boka ett besök samma dag?

Vi garanterar inte bokningar som görs samma dag. Men beroende på vilken dag det är kan vi oftast tillgodose önskemålet.

Behöver jag vara hemma vid städbesöket?

Det är helt upp till dig. Om du inte tänker vara hemma kommer vi att behöva träffas i förväg så att vi kan komma in.

Kommer min städare vid exakt den tidpunkt jag bokar?

Ja, för det mesta. Vi tillåter ett fönster på en timme på grund av trafik. Om din städare är sen kommer du att kontaktas omgående.

När faktureras tjänsten?

Du faktureras först efter att städningen utförts. Din faktura kommer endast att återspegla den tid som din städare var hos dig. Därefter har du 30 dagar på dig att betala din faktura.

Finns det några åtaganden eller kontrakt?

Du måste avboka/omboka ditt besök minst 24 timmar i förväg. Om vår städare kommer till dig och du inte har avbokat/ombokat besöket kommer vi att fakturera en timmes städning för att kompensera förlorad restid etc.

Städningsfrågor

Vila tjänster erbjuder ni?

Vi erbjuder en rad tjänster så som städning av hus och lägenhet, städning innan eller efter ombyggnad, flyttstädning och mycket mer. Du kan se alla våra tjänster under ”Våra Tjänster” på vår förstasida.

Hur manga städare skickar ni?

Vi skickar endast en städare. Om du har regelbunden städning kommer vi att göra vårt yttersta för att samma person ska komma varje gång.

Om du behöver flera städare eller om du har en deadline kan vi skicka fler städare mot en extra avgift. Om så är fallet, ring oss gärna eller skriv det i kommentarsfältet i din onlinebokning.

Hur påverkar tilläggstjänster min faktura?

Du kan lägga till tjänster till ditt ordinarie städdagsbesök. Meddela oss bara senast 24 timmar innan besöket. Timpriset kommer inte att påverkas, vi kommer endast att behöva mer tid för besöket och justerar offerten därefter.